
Щоб відповісти на питання “Навіщо потрібно вивчати
математику?”, “Навіщо потрібна дитині математика?” Або по-іншому – “Навіщо
потрібно вивчати дитині математику?”, пропоную задуматися: якими здібностями
володіють всі люди?
Це: зір, слух, уяву, спостережливість, працездатність,
пам’ять та ін.
Всі ці здібності є у кожного з нас, але ступінь їх у кожного
різна. І не секрет, що тільки діяльність, тільки наполеглива праця – основа
розвитку всіх цих здібностей.
Тому, не пояснюйте небажання дитини займатися математикою
відсутністю у нього математичного складу розуму!!!
Проблема не в цьому, а в небажанні дитини трудитися,
напружувати розум і волю.
Для занять математикою від дитини не потрібно ніяких
особливих здібностей та обдарувань, як наприклад, музичний слух музиканту або ж
уміння тонко розрізняти кольори, необхідні художнику.
Навпаки, математика сама (як не дивно) підвищує ці вміння та
здібності дитини. Правда, при цьому вона вимагає напруги розуму, наполегливості
і терпіння, але цього ж зажадає від дитини та її майбутнє життя.
Так, може бути, краще з перших шкільних років допомогти
нашим дівчаткам і хлопчикам розвинути вольові якості, необхідні їм у житті?
Як це зробити?
Порада 1.
Підтримайте у Вашій дитині впевненість у тому, що абсолютно
будь-яке завдання можна вирішити, тільки треба подумати, правильно поставити
питання, уявити собі ситуацію і проаналізувати її.
Порада 2.
Постарайтеся викликати у дитини інтерес до навчання
(роботи). Можливо, треба намалювати смішну картинку, яка пояснює рішення
задачі, або розповісти цікавий випадок з подібної практики – головне, побільше
позитивних емоцій і доброзичливості. Це допоможе дитині впоратися з небажанням
думати і міркувати.
Звичайно, деякі завдання і приклади важкі не тільки для
дитини, але і для його батьків. І тим не менше, постарайтеся не говорити
дитині, що ви в цьому не розбираєтеся і в школі теж терпіти не могли
математику. Краще всією сім’єю спробуйте розібратися в вирішенні складного
завдання. Радість перемоги надихне і Вас, і дитину.
Якщо дитина побачить серйозне ставлення батьків до процесу
та результатів його праці, він почне працювати більш відповідально і сумлінно.
А це найголовніше, цього й треба було домогтися, тому що схильність до праці –
це вже прояв обдарованості.
Ось чому так важливі заняття математикою. Вони допомагають
вже з початкової школи виробити в дитини корисні якості: зосередженість, сила
волі, організованість, наполегливість, терпіння.
Ці здібності не даються людині при народженні, тому
математика, розвиваючи їх, надає величезну допомогу у формуванні характеру
дитини.
Але особливо важливо те, що математика допомагає розвитку
логічного мислення. Адже рішення будь-якої задачі – це, насамперед, ланцюг
логічних міркувань і висновків.
Розумова діяльність завжди починається з питання. І важкі
питання буде ставити не тільки математика, а й саме життя. Тому, займаючись
математикою, дитина вчиться правильно міркувати, послідовно аналізувати і
обґрунтовано будувати докази.
І, звичайно, математика дисциплінує розум, спрямовує думки,
розвиває пам’ять, фантазію, образне мислення, почуття краси. Не дарма підручник
арифметики, написаний знаменитим російським математиком Л. Ф. Магницким в 1703
році, починався такими словами: арифметика ” есть художество честное, независтное
и всем удобопонятное, многополезнейшее и многохвальнейшее”.
Шановні батьки!
Навіть якщо ви не плануєте для своєї дитини математичну
кар’єру, знаючи про користь занять математикою, підтримуйте в ньому прагнення
до цих занять, намагайтеся, щоб він відчував тільки позитивні емоції від
результатів своєї праці.
Хваліть його за кожне правильне рішення і вдалу думку. У
маленького школяра математичні успіхи викликають почуття гордості і
задоволення. З’являється відчуття власної гідності і впевненості в собі.
А це вже велика перемога!
Комментариев нет:
Отправить комментарий